The Company. Our core Values. Our Beliefs.Slogaaaaaaaaaaaaan

We got the tools

Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibu.

Certified Experience

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.  Cum sociis natoque penatibu.

Competitive Pricing

Consectetuer adipiscing elit. Aenean com eget dolor. Aenean massa. Cum sociis.

Lifetime Guarantee

Consectetuer adipiscing elit. Aenean com eget dolor. Aenean massa. Cum sociis.

50 Years Experience

Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibu.

Great Support

Over ons

Stichting De Rijn is in 2006 opgericht door allochtone studenten in het hoger onderwijs. Deze studenten werden indertijd door hun persoonlijke ervaringen bewogen gezamenlijk te werken aan het voorkomen van voortijdig schooluitval en het bestrijden van onderwijsachterstanden van allochtone jongeren. Anno2013 is Stichting De Rijn uitgegroeid tot een organisatie met veel educatieve verdiensten en tal van gelieerde begeleiders en vrijwilligers.

Onze missie

Onze missie is tweeledig. Enerzijds streven we ernaar jongeren pedagogisch te begeleiden op velerlei gebieden in de samenleving, in het bijzonder in het onderwijs. Deze begeleiding dient bovenal ter bevordering van hun maatschappelijke integratie en emancipatie. Een belangrijke oorzaak voor een gebrek aan integratie en emancipatie is een aanhoudend zwakke taalbeheersing.

Onze visie

Veel van de achterstanden van allochtone jongeren worden versterkt door een geringe betrokkenheid van hun ouders bij en integratie in de Nederlandse samenleving. Eerste generatie allochtonen ontberen vaak het zelfredzame vermogen om hun kinderen educatief te ondersteunen. Hierdoor zijn allochtone jongeren vaak op zichzelf aangewezen. Dit vraagt bij allochtone jongeren, net als bij eerste generatie allochtone ouders, een dosis zelfredzaam vermogen. Om dit vermogen te versterken proberen we jongeren een studie houding bij te brengen, oftewel te ‘leren studeren’.

Educatif

Dıalooggericht

Solidair

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.

Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim.